niedziela, 27 listopada 2011

'Fantastyka - Wydanie Specjalne' 4/2011

Wit Szostak
DUMANOWSKI: wybrane fragmenty o polskich wieszczach
Fragmenty powieści o alternatywnej Polsce zaborowej, w której np. Słowacki zostaje ministrem skarbu, a Mickiewicz - biskupem. Napisane, jak to zwykle Szostak, w sposób dziwacznie postmodernistyczny - ja akurat ten styl lubię. W ogóle zresztą, choć normalnie nie znoszę czytać fragmentów, tak tym razem całość mnie zaintrygowała, SECOND BEST OF F:WS 4/2011

Anna Brzezińska
ŻAR
Nie zdzierżyłem. Gęsty, literacki, nieprzejrzyście opisowy styl narracji, w połączeniu z odstręczającymi bohaterami i mętną akcją, spowodował, że gdzieś w połowie postanowiłem lektury zaniechać, gdy wpadła mi do głowy myśl "A po cóż ja się z tym męczę?"

A.H. Skagestad
POZDROWIENIA ZZA MURU
Seks i wielowymiarowa matematyka jako sposób na kontakt z mieszkańcami innego wymiaru w wiktoriańskiej Anglii. Oryginalne, choć z pomysłu nie wynika wiele.

Adam-Troy Castro, Jerry Oltion
KOSMONAUTA Z WYOMING
Zdeformowany (wyglądający jak ufok) chłopiec z Wyoming zostaje kosmonautą. Rzecz o uroku i konieczności podboju kosmosu - oraz o potędze mediów w społeczeństwie. Ciekawe, dobrze opowiedziane, niestandardowe, choć morał ciut zbyt nachalny.

Paolo Bacigalupi
ALCHEMIK
Alchemik tworzy urządzenie do zwalczania cierniny - rośliny, która opanowuje tereny, gdzie (nad)używa się magii. Świetny świat fantasy: z rozmachem i historią - ale jeśli dobrze zrozumiałem z notatki o autorze, to nie wymyślony przez niego. Solidni bohaterowie, akcja wciąga, opowiedziane zajmująco. THE BEST OF F:WS 4/2011.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz