piątek, 24 maja 2013

'Świat Gier Planszowych' 28

Dyskusja o nagrodach, trochę jałowa. 'Kingdom Builder' ponoć dobry, trzeba by spróbować, ale nie za tą cenę... 'Hoket' brzmi ciekawie. Ignacy rozpływa się nad 'Descentem', jak zwykle przesadza. 'Polis' nadal do zbadania. Przekrojówka o 'Wysokim napięciu'. Puzzle naukowe z Koontza wstępnie wyglądają interesująco. Andrzej Świech wychwala '3, 2, 1...', chyba jako pierwszy. Michał Stajszczak o 'Gęsi', czy to już gdzieś nie było?

Ostatni numer w papierze, szkoda... Nie będzie już więcej dodatków...

Pod eskapizm

I jeszcze parę ciekawych tekstów odsłuchanych w 'Escape Pod', większość godna uwagi:

Clockwork Fagin Doctorowa: steampunkowa wersja 'Davida Copperfielda' czy innych tam dickensowskich opowieści o tragicznym losie dzieci w XIX-wiecznej Anglii. Świetne.

Making My Entrance Again With My Usual Flair to taki krótki śmieszny kawałek o związku kosmitów z cyrkiem. Fajnie zabawne.

Red Card to pomysł socjologiczny, na wymuszenie wzajemnego szacunku w społeczeństwie. Opowiadaniu trochę brakuje, ale idea daje do myślenia.

Good Hunting Liu zaczyna od chińskiej magii, a potem na tle rewolucji przemysłowej płynnie przechodzi do steampunku. I to w pięknym stylu. (Swoją drogą, Liu to dobry pisarz jest.)

Robot to taki starczy monolog o przemianie świata. Trochę ostentacyjny, ale to część uroku tego tekstu.

Dead Merchandise opowiada o świecie zniszczonym przez reklamę. Temat komercjalizacji się czasem w antyutopiach przewija, ale takiego podejścia jeszcze chyba nie spotkałem.