sobota, 23 kwietnia 2011

Buzz: 2011-04-23 15:22

tag:google.com,2010:buzz:z13gtb45fwm1zzlgz04cdljidk3uxdbjvfw
Adrian Wiechec
Adrian Wiechec
118426383622680449865

Apr 23, 2011
Apr 23, 2011
Buzz
Public

Burn Notice 3x08 (Friends Like These): poszukiwanie notesu Barry'ego. Ciekawy kontrast z poprzedn...


Burn Notice 3x08 (Friends Like These): poszukiwanie notesu Barry'ego. Ciekawy kontrast z poprzednimi odcinkami: nagle okazuje się, że kiedy trzeba, nasi bohaterowie też mogą porwać i przetrzymywać niewinną kobietę (oczywiście okazuje się, że wcale taka niewinna nie była, ale oni o tym nie wiedzieli). Maddie znowu w akcji, tym razem na czatach. No i rośnie niezgoda między Michaelem i Fioną.

Burn Notice 3x09 (Long Way Back): stary znajomy z Irlandii poluje na Fi i jej brata, Seana. Wybuchowy półfinał sezonu, w którym dowiadujemy się co nieco na temat przeszłości Fiony (i Michaela) w Irlandii - ale przede wszystkim obserwujemy, jak daleko Mike jest w stanie się posunąć dla ochrony bliskich. Poprzedni odcinek lekko to zwiastował na przykładzie Barry'ego, ale dla Fiony Mike był w stanie bez wahania zabić gościa, który miał w ręku jego karierę. Mocna rzecz. A główna fabuła ponownie szybuje w nieznanym kierunku wraz z kompletnie bezsensowną śmiercią Diego.

Burn Notice 3x10 (A Dark Road): zdemaskować gang oszustów ubezpieczeniowych (którzy zarabiali na sfingowanych wypadkach). Sharon Gless wielką aktorką jest i gdy w tym sezonie dali jej wreszcie pograć na dobre, to udowodniła, że było warto. W tym odcinku dostała jeszcze do towarzystwa starą partnerkę z 'Cagney i Lacey', Tyne Daly. Obie policjantki były zupełnie różne: bezwzględna Cagney i rodzinna, wrażliwa Lacey - i w tym odcinku ustawiono kontrast podobnie: przy zwykłej urzędniczce biurowej, bojącej się o swoją pracę, ale nie mogącej odmówić kobiecie w potrzebie matka Michaela wyszła na bezlitośnie bezwzględną. Ciekawy jest fakt (którego nam nie ujawniono), czy Michael nauczył matkę fraz, których użyła Maddie podczas rozmowy (a które słyszeliśmy często z jego ust). Jeśli nie, to znaczy, że to on się ich nauczył od niej. W każdym razie, predyspozycje niewątpliwie po matce odziedziczył.

W ogóle ciekawe jest, jak w 3 kolejnych odcinkach 'szpiegowska' robota nagle stała się bardzo mroczna. Nagle okazało się, że 'dobrzy goście' także porywają, zabijają i wykorzystują niewinnych ludzi.

Generalnie: trzeci sezon jest znakomity - bardzo ciekawe, jak się rozwiąże główny wątek (bo raczej musi się rozwiązać, kolejny sezon "nic nie wiedzenia w Miami" byłby już mocno naciągany).

Burn Notice 3x08 (Friends Like These): poszukiwanie notesu Barry'ego. Ciekawy kontrast z poprzednimi odcinkami: nagle okazuje się, że kiedy trzeba, nasi bohaterowie też mogą porwać i przetrzymywać niewinną kobietę (oczywiście okazuje się, że wcale taka niewinna nie była, ale oni o tym nie wiedzieli). Maddie znowu w akcji, tym razem na czatach. No i rośnie niezgoda między Michaelem i Fioną.

Burn Notice 3x09 (Long Way Back): stary znajomy z Irlandii poluje na Fi i jej brata, Seana. Wybuchowy półfinał sezonu, w którym dowiadujemy się co nieco na temat przeszłości Fiony (i Michaela) w Irlandii - ale przede wszystkim obserwujemy, jak daleko Mike jest w stanie się posunąć dla ochrony bliskich. Poprzedni odcinek lekko to zwiastował na przykładzie Barry'ego, ale dla Fiony Mike był w stanie bez wahania zabić gościa, który miał w ręku jego karierę. Mocna rzecz. A główna fabuła ponownie szybuje w nieznanym kierunku wraz z kompletnie bezsensowną śmiercią Diego.

Burn Notice 3x10 (A Dark Road): zdemaskować gang oszustów ubezpieczeniowych (którzy zarabiali na sfingowanych wypadkach). Sharon Gless wielką aktorką jest i gdy w tym sezonie dali jej wreszcie pograć na dobre, to udowodniła, że było warto. W tym odcinku dostała jeszcze do towarzystwa starą partnerkę z 'Cagney i Lacey', Tyne Daly. Obie policjantki były zupełnie różne: bezwzględna Cagney i rodzinna, wrażliwa Lacey - i w tym odcinku ustawiono kontrast podobnie: przy zwykłej urzędniczce biurowej, bojącej się o swoją pracę, ale nie mogącej odmówić kobiecie w potrzebie matka Michaela wyszła na bezlitośnie bezwzględną. Ciekawy jest fakt (którego nam nie ujawniono), czy Michael nauczył matkę fraz, których użyła Maddie podczas rozmowy (a które słyszeliśmy często z jego ust). Jeśli nie, to znaczy, że to on się ich nauczył od niej. W każdym razie, predyspozycje niewątpliwie po matce odziedziczył.

W ogóle ciekawe jest, jak w 3 kolejnych odcinkach 'szpiegowska' robota nagle stała się bardzo mroczna. Nagle okazało się, że 'dobrzy goście' także porywają, zabijają i wykorzystują niewinnych ludzi.

Generalnie: trzeci sezon jest znakomity - bardzo ciekawe, jak się rozwiąże główny wątek (bo raczej musi się rozwiązać, kolejny sezon "nic nie wiedzenia w Miami" byłby już mocno naciągany).








czwartek, 21 kwietnia 2011

Buzz: 2011-04-21 12:22

tag:google.com,2010:buzz:z12qy3o5yyn5gtrb304cdljidk3uxdbjvfw
Adrian Wiechec
Adrian Wiechec
118426383622680449865

Apr 21, 2011
Apr 21, 2011
Mobile
Public

Red Panda Adventures 70: The Wild West - na ratunek drowi Chronopolisowi... na Dzikim Zachodzie. ...


Red Panda Adventures 70: The Wild West - na ratunek drowi Chronopolisowi... na Dzikim Zachodzie. Trzeba przyznać, że Greggowi pomysłów nie brakuje. IIWś trwa w najlepsze, a tu nagle odcinek o podróży w czasie. Trochę akcji, parę niezłych dialogów - ale główna rola tej historii to wprowadzenie wojny także na plan czasowy i przypomnienie, jak ważną postacią jest dr Chronopolis.

Red Panda Adventures 70: The Wild West - na ratunek drowi Chronopolisowi... na Dzikim Zachodzie. Trzeba przyznać, że Greggowi pomysłów nie brakuje. IIWś trwa w najlepsze, a tu nagle odcinek o podróży w czasie. Trochę akcji, parę niezłych dialogów - ale główna rola tej historii to wprowadzenie wojny także na plan czasowy i przypomnienie, jak ważną postacią jest dr Chronopolis.








środa, 20 kwietnia 2011

Buzz: 2011-04-20 02:20

tag:google.com,2010:buzz:z12ycflyroe5wrx0322gfvmg0yredvyuz
Adrian Wiechec
Adrian Wiechec
118426383622680449865

Apr 20, 2011
Apr 20, 2011
Buzz
Public

Burn Notice 3x07 ('Shot in the Dark'): matka z dziećmi ucieka przed agresywnym mężem. Niby odcine...


Burn Notice 3x07 ('Shot in the Dark'): matka z dziećmi ucieka przed agresywnym mężem. Niby odcinek 'luźny', nie związany bezpośrednio z intrygą, ale osobiste zaangażowanie Michaela (i jego matki) bardzo wzmocniło efekt. Dobrze pokazane jest, że główną bronią Michaela (i Sama, i Fiony) jest wiedza (niczym Snow w 'Planetary').
No i Michael przystał do Stricklera, zobaczymy, co z tego wyniknie.

Burn Notice 3x07 ('Shot in the Dark'): matka z dziećmi ucieka przed agresywnym mężem. Niby odcinek 'luźny', nie związany bezpośrednio z intrygą, ale osobiste zaangażowanie Michaela (i jego matki) bardzo wzmocniło efekt. Dobrze pokazane jest, że główną bronią Michaela (i Sama, i Fiony) jest wiedza (niczym Snow w 'Planetary').
No i Michael przystał do Stricklera, zobaczymy, co z tego wyniknie.








Buzz: 2011-04-20 02:13

tag:google.com,2010:buzz:z13bzfxi2kajftuxp04cdljidk3uxdbjvfw
Adrian Wiechec
Adrian Wiechec
118426383622680449865

Apr 20, 2011
Apr 20, 2011
Buzz
Public

'Science Fiction, Fantasy i Horror' 63 (1/2011): Andrzej Pilipiuk - Lot Polski wampir w kosmosie,...


'Science Fiction, Fantasy i Horror' 63 (1/2011):

Andrzej Pilipiuk - Lot
Polski wampir w kosmosie, prawie. Zabawne, ale umiarkowanie.

Dawid Juraszek - Hetman
Powrót do świata 'Odysei sarmackiej'. Tym razem zamiast fredrowskiej romantycznej komedii mamy superbohatera (coś między Supermanem a Iron Manem). Zupełny misz-masz klimatów, ale działa zadziwiająco dobrze. THE BEST OF 63

Mikołaj Wachowicz - Żonobójca
Horror(?) wpółczesny. Pod wpływem pięknej artystki mąż zabija żonę, naśladując wydarzenia historyczne. Koncept chyba trochę za słaby, bo wyraźnie nie zadziałał, choć opowiadanie napisane całkiem nieźle.

Artur Baniewicz - Kufel z rękojmią
Fantasy w świecie po wojnie demokratyczno-feudalnej w wiosce, której wiodącym przemysłem jest fabryka garnków. Bardzo oryginalne i ciekawe, ale zdecydowanie za gęsto upakowane. W notce autor twierdzi, że woli pisać powieści niż opowiadania - to widać... Na przyszłość: trochę mniej wydarzeń - albo przynajmniej dwa razy dłużej. Ale i tak: SECOND BEST OF 63

Irena Wiszniewska - Przestępca z Pulsartu
Przestępca z planety sztuki zbiegły na Ziemię. Ciekawy pomysł inwazji/podboju Ziemi od strony świata sztuki, ale samo opowiadanie trochę za bardzo pretensjonalne.

Jan Żerański - Ratując Gagarina
Gagarin na orbicie Marsie, ratowany przez Sagana - opowiedziane od strony żony astronauty. Coś w rodzaju hołdu dla astronautów i 'ludzi kosmosu'. Przyjemne, choć pretekstowe.

Marek Siudaj - Zabawa w chowanego
Horror współczesny. Pomysł ciekawy, ale wyraźnie niedokończony. (Chyba, że ma to być alegoria dorastania? 'Przychodzi taki moment, że dzieci nie chcą już znać swoich ojców'?)

'Science Fiction, Fantasy i Horror' 63 (1/2011):

Andrzej Pilipiuk - Lot
Polski wampir w kosmosie, prawie. Zabawne, ale umiarkowanie.

Dawid Juraszek - Hetman
Powrót do świata 'Odysei sarmackiej'. Tym razem zamiast fredrowskiej romantycznej komedii mamy superbohatera (coś między Supermanem a Iron Manem). Zupełny misz-masz klimatów, ale działa zadziwiająco dobrze. THE BEST OF 63

Mikołaj Wachowicz - Żonobójca
Horror(?) wpółczesny. Pod wpływem pięknej artystki mąż zabija żonę, naśladując wydarzenia historyczne. Koncept chyba trochę za słaby, bo wyraźnie nie zadziałał, choć opowiadanie napisane całkiem nieźle.

Artur Baniewicz - Kufel z rękojmią
Fantasy w świecie po wojnie demokratyczno-feudalnej w wiosce, której wiodącym przemysłem jest fabryka garnków. Bardzo oryginalne i ciekawe, ale zdecydowanie za gęsto upakowane. W notce autor twierdzi, że woli pisać powieści niż opowiadania - to widać... Na przyszłość: trochę mniej wydarzeń - albo przynajmniej dwa razy dłużej. Ale i tak: SECOND BEST OF 63

Irena Wiszniewska - Przestępca z Pulsartu
Przestępca z planety sztuki zbiegły na Ziemię. Ciekawy pomysł inwazji/podboju Ziemi od strony świata sztuki, ale samo opowiadanie trochę za bardzo pretensjonalne.

Jan Żerański - Ratując Gagarina
Gagarin na orbicie Marsie, ratowany przez Sagana - opowiedziane od strony żony astronauty. Coś w rodzaju hołdu dla astronautów i 'ludzi kosmosu'. Przyjemne, choć pretekstowe.

Marek Siudaj - Zabawa w chowanego
Horror współczesny. Pomysł ciekawy, ale wyraźnie niedokończony. (Chyba, że ma to być alegoria dorastania? 'Przychodzi taki moment, że dzieci nie chcą już znać swoich ojców'?)



http://activitystrea.ms/schema/1.0/photo

http://activitystrea.ms/schema/1.0/article
FORUM SCIENCE FICTION FANTASY & HORROR :: Zobacz temat - Tekst numeru 63 - głosujemy do 12 lutego




poniedziałek, 18 kwietnia 2011

Buzz: 2011-04-18 01:53

tag:google.com,2010:buzz:z122fjubcpr2jfsow04cdljidk3uxdbjvfw
Adrian Wiechec
Adrian Wiechec
118426383622680449865

Apr 18, 2011
Apr 18, 2011
Mobile
Public

Planetary zeszyt 21 ('Death Machine Telemetry'): wizyta Snowa u Melancthy. Dziwaczna, psychodelic...


Planetary zeszyt 21 ('Death Machine Telemetry'): wizyta Snowa u Melancthy.
Dziwaczna, psychodeliczna historia - coś między 'Doctorem Strange', a 'Odmiennymi stanami świadomości'. Trochę ciekawych rzeczy się dowiedzieliśmy o dzieciach stulecia, pojawiło się też nawiązanie do ducha policjanta z Hongkongu. A Snow nadal udaje, że nie ma Leathera.

Planetary zeszyt 22 ('The Torture of William Leather'): Snow przesłuchuje Leathera.

Ellis wykorzystuje fakt, że Lone Ranger i Green Hornet byli spokrewnieni i przedstawia nam historię rodziny Leatherów (a w szczególności ponurego mściciela z Dzikiego Zachodu, Dead Rangera i równie mrocznego 'vigilante' z Chicago, a la The Shadow/The Spider/Green Hornet). Krótko naszkicowane są też początki Czwórki. No i faktycznie okazało się, że Snow ukrywał Leathera.

Ale któż został zabity przez Leathera na Nautiliusie?

Planetary zeszyt 23 ('Percussion'): 'origin' Drummera. Fajna scena akcji, ale trzeba przyznać, że faktycznie nie była to najlepiej przeprowadzona akcja ratunkowa w historii 'Planetary'. Wychodzi na to, że Drummer jest największym młodziakiem z całego towarzystwa (urodzony coś około 1983)...

Jak Snow chce wskrzesić Ambrose'a? I dlaczego Dowling śmierdzi?

Planetary zeszyt 24 ('Systems'): Snowa wykład o naturze systemów obronnych świata, o celu i sposobie działania Czwórki - a na koniec kontratak
Czwórki. Zasadniczo: wszystko wyłożone 'kawa na ławę', w szczególności najbardziej intrygujące pytanie: dlaczego Czwórka nie zabiła całego Planetary. Laser z orbity (niczym w Akirze) bardzo efektowny.

Planetary zeszyt 25 ('In from the Cold'): pojmanie i przesłuchanie Johna Stone'a. Zasadzka bardzo efektowna, ale rzeczy, których się o Czwórce dowiadujemy, zdecydowanie podnoszą stawkę. Pojedynek między Planetary a Czwórką zawsze co prawda był w pewnym sensie walką o ocalenie planety, ale nigdy aż tak dosłownie. Wyjaśniła się też rola Stone'a oraz sprawa przemiany Wildera.

Planetary zeszyt 26: ostateczne starcie z Dowlingiem i Suskind - i obrona Ziemi. Pierwsze odczucie jest takie, że Czwórka została pokonana przez jedno wielkie oszukaństwo. Ale chyba o to chodzi - Snow potem tłumaczy, że jest archeologiem, gromadzi wiedzę - i nie dla celów agresji.
Nie zmienia to faktu, że ani Kim nie użyła żadnych pól siłowych (gogle jej przecież do tego nie potrzebne), ani niezwykły 'pasożytniczy' mózg Dowlinga na nic się nie przydał. Wielkie starcie z równoległą Ziemią też mocno pretekstowe. Trochę rozczarowanie.

Planetary zeszyt 27: 'wskrzeszenie' Ambrose'a. Taki właściwie epilog: zaczynamy oglądać, jak Planetary odmienia świat (niczym w 'Miraclemanie'). Plus teoria i praktyka podróży w czasie, aby dotrzeć do śmiertelnie rannego Ambrose'a, który lokalnie sobie czas zatrzymał.


Generalnie: Ellis napisał opowieść science-fiction (i to "hard" science-fiction, z najnowszą nauką w roli głównej), używając świata superbohaterów jako tła. Trudno o wybór bardziej kontrastowy, ale najwyraźniej taki był jego cel: pokazać, że przemoc jest bezcelowa, a najważniejsza jest wiedza - i jej zastosowanie dla dobra planety. Utopia? Być może, ale jakże autorska...


Aha, przy studiowaniu 'Planetary' zeszyt po zeszycie nieodzowną pomocą jest Planetary Appreciation Page:
http://home.earthlink.net/~rkkman/frames/index.html

Planetary zeszyt 21 ('Death Machine Telemetry'): wizyta Snowa u Melancthy.
Dziwaczna, psychodeliczna historia - coś między 'Doctorem Strange', a 'Odmiennymi stanami świadomości'. Trochę ciekawych rzeczy się dowiedzieliśmy o dzieciach stulecia, pojawiło się też nawiązanie do ducha policjanta z Hongkongu. A Snow nadal udaje, że nie ma Leathera.

Planetary zeszyt 22 ('The Torture of William Leather'): Snow przesłuchuje Leathera.

Ellis wykorzystuje fakt, że Lone Ranger i Green Hornet byli spokrewnieni i przedstawia nam historię rodziny Leatherów (a w szczególności ponurego mściciela z Dzikiego Zachodu, Dead Rangera i równie mrocznego 'vigilante' z Chicago, a la The Shadow/The Spider/Green Hornet). Krótko naszkicowane są też początki Czwórki. No i faktycznie okazało się, że Snow ukrywał Leathera.

Ale któż został zabity przez Leathera na Nautiliusie?

Planetary zeszyt 23 ('Percussion'): 'origin' Drummera. Fajna scena akcji, ale trzeba przyznać, że faktycznie nie była to najlepiej przeprowadzona akcja ratunkowa w historii 'Planetary'. Wychodzi na to, że Drummer jest największym młodziakiem z całego towarzystwa (urodzony coś około 1983)...

Jak Snow chce wskrzesić Ambrose'a? I dlaczego Dowling śmierdzi?

Planetary zeszyt 24 ('Systems'): Snowa wykład o naturze systemów obronnych świata, o celu i sposobie działania Czwórki - a na koniec kontratak
Czwórki. Zasadniczo: wszystko wyłożone 'kawa na ławę', w szczególności najbardziej intrygujące pytanie: dlaczego Czwórka nie zabiła całego Planetary. Laser z orbity (niczym w Akirze) bardzo efektowny.

Planetary zeszyt 25 ('In from the Cold'): pojmanie i przesłuchanie Johna Stone'a. Zasadzka bardzo efektowna, ale rzeczy, których się o Czwórce dowiadujemy, zdecydowanie podnoszą stawkę. Pojedynek między Planetary a Czwórką zawsze co prawda był w pewnym sensie walką o ocalenie planety, ale nigdy aż tak dosłownie. Wyjaśniła się też rola Stone'a oraz sprawa przemiany Wildera.

Planetary zeszyt 26: ostateczne starcie z Dowlingiem i Suskind - i obrona Ziemi. Pierwsze odczucie jest takie, że Czwórka została pokonana przez jedno wielkie oszukaństwo. Ale chyba o to chodzi - Snow potem tłumaczy, że jest archeologiem, gromadzi wiedzę - i nie dla celów agresji.
Nie zmienia to faktu, że ani Kim nie użyła żadnych pól siłowych (gogle jej przecież do tego nie potrzebne), ani niezwykły 'pasożytniczy' mózg Dowlinga na nic się nie przydał. Wielkie starcie z równoległą Ziemią też mocno pretekstowe. Trochę rozczarowanie.

Planetary zeszyt 27: 'wskrzeszenie' Ambrose'a. Taki właściwie epilog: zaczynamy oglądać, jak Planetary odmienia świat (niczym w 'Miraclemanie'). Plus teoria i praktyka podróży w czasie, aby dotrzeć do śmiertelnie rannego Ambrose'a, który lokalnie sobie czas zatrzymał.


Generalnie: Ellis napisał opowieść science-fiction (i to "hard" science-fiction, z najnowszą nauką w roli głównej), używając świata superbohaterów jako tła. Trudno o wybór bardziej kontrastowy, ale najwyraźniej taki był jego cel: pokazać, że przemoc jest bezcelowa, a najważniejsza jest wiedza - i jej zastosowanie dla dobra planety. Utopia? Być może, ale jakże autorska...


Aha, przy studiowaniu 'Planetary' zeszyt po zeszycie nieodzowną pomocą jest Planetary Appreciation Page:
http://home.earthlink.net/~rkkman/frames/index.html



http://activitystrea.ms/schema/1.0/photo





Buzz: 2011-04-18 01:51

tag:google.com,2010:buzz:z12qu5wj5ubketxoa04cdljidk3uxdbjvfw
Adrian Wiechec
Adrian Wiechec
118426383622680449865

Apr 18, 2011
Apr 18, 2011
Buzz
Public

Wychwalałem już jakiś czas temu baen (jako idealną e-księgarnię z wielością formatów i łatwością ...


Wychwalałem już jakiś czas temu baen (jako idealną e-księgarnię z wielością formatów i łatwością dostępu), a ostatnio znalazłem idealny sklep z e-muzyką: bandcamp. Wielość formatów: MP3 320, MP3 VBR, AAC, ALAC, OGG i, co najważniejsze, FLAC. Ściąga się ZIPa bezpośrednio przez przeglądarkę, bez żadnych 'bardzo pomocnych' programów do zarządzania muzyką. A przede wszystkim: możliwość odsłuchania w przeglądarce *całości* albumu przed zakupem.

Problemy? Jak w przypadku baenu: nie sprzedają całej twórczości świata, a tylko swój asortyment. ;)

Wychwalałem już jakiś czas temu baen (jako idealną e-księgarnię z wielością formatów i łatwością dostępu), a ostatnio znalazłem idealny sklep z e-muzyką: bandcamp. Wielość formatów: MP3 320, MP3 VBR, AAC, ALAC, OGG i, co najważniejsze, FLAC. Ściąga się ZIPa bezpośrednio przez przeglądarkę, bez żadnych 'bardzo pomocnych' programów do zarządzania muzyką. A przede wszystkim: możliwość odsłuchania w przeglądarce całości albumu przed zakupem.

Problemy? Jak w przypadku baenu: nie sprzedają całej twórczości świata, a tylko swój asortyment. ;)




http://activitystrea.ms/schema/1.0/article
Bandcamp




Buzz: 2011-04-18 01:07

tag:google.com,2010:buzz:z12oelqb4qf3ybe0s22gfvmg0yredvyuz
Adrian Wiechec
Adrian Wiechec
118426383622680449865

Apr 18, 2011
Apr 18, 2011
Buzz
Public

'The First Men in the Moon' Marka Gatissa to telewizyjna adaptacja powieści Wellsa. Rzecz kameral...


'The First Men in the Moon' Marka Gatissa to telewizyjna adaptacja powieści Wellsa. Rzecz kameralna, oparta na mocnym scenariuszu, świetnych aktorach, niewielkiej ilości klimatycznych wnętrz i oszczędnie dawkowanych efektach. Jest przygoda, jest suspens, jest humor.
Dzięki umieszczeniu w kontekście lądowania na Księżycu w 1969 opowieść zyskała bardzo dramatyczne zakończenie (kojarzące się z 'Marsem 1899' Pilipiuka). Gatiss wykonuje tu swój stary trik z przedstawieniem widzowi wszystkich wskazówek potrzebnych do przewidzenia zakończenia - ale konia z rzędem temu, komu się to uda. Aż będę musiał porównać z wellsowskim oryginałem.

'The First Men in the Moon' Marka Gatissa to telewizyjna adaptacja powieści Wellsa. Rzecz kameralna, oparta na mocnym scenariuszu, świetnych aktorach, niewielkiej ilości klimatycznych wnętrz i oszczędnie dawkowanych efektach. Jest przygoda, jest suspens, jest humor.
Dzięki umieszczeniu w kontekście lądowania na Księżycu w 1969 opowieść zyskała bardzo dramatyczne zakończenie (kojarzące się z 'Marsem 1899' Pilipiuka). Gatiss wykonuje tu swój stary trik z przedstawieniem widzowi wszystkich wskazówek potrzebnych do przewidzenia zakończenia - ale konia z rzędem temu, komu się to uda. Aż będę musiał porównać z wellsowskim oryginałem.



http://activitystrea.ms/schema/1.0/photo





Buzz: 2011-04-18 00:50

tag:google.com,2010:buzz:z13zvpywlwyxtlis322gfvmg0yredvyuz
Adrian Wiechec
Adrian Wiechec
118426383622680449865

Apr 18, 2011
Apr 18, 2011
Buzz
Public

Burn Notice 3x06 ('The Hunter'): stary znajomy Michaela z Ukrainy poluje na Michaela w Everglades...


Burn Notice 3x06 ('The Hunter'): stary znajomy Michaela z Ukrainy poluje na Michaela w Evergladesach. Kontynuacja wątku 'wszyscy polują na Michaela', trzeba przyznać, że niezwykle skuteczna. W szczególności podoba mi się motyw wrobienia w całe polowanie/ucieczkę gościa właściwie nie mającego nic do rzeczy - i w szczególności tym razem to Michael go przypadkowo wrobił.
Dobry kawałek z matką Michaela przesłuchującą pilota (Gless to znakomita aktorka). Miło było też zobaczyć Fionę w wersji 'subtelnej' - strach pomyśleć, co by się działo, gdyby była bardziej bezpośrednia :)

Burn Notice 3x06 ('The Hunter'): stary znajomy Michaela z Ukrainy poluje na Michaela w Evergladesach. Kontynuacja wątku 'wszyscy polują na Michaela', trzeba przyznać, że niezwykle skuteczna. W szczególności podoba mi się motyw wrobienia w całe polowanie/ucieczkę gościa właściwie nie mającego nic do rzeczy - i w szczególności tym razem to Michael go przypadkowo wrobił.
Dobry kawałek z matką Michaela przesłuchującą pilota (Gless to znakomita aktorka). Miło było też zobaczyć Fionę w wersji 'subtelnej' - strach pomyśleć, co by się działo, gdyby była bardziej bezpośrednia :)








Buzz: 2011-04-18 00:45

tag:google.com,2010:buzz:z12yil4hgmruyfz5q04cdljidk3uxdbjvfw
Adrian Wiechec
Adrian Wiechec
118426383622680449865

Apr 18, 2011
Apr 18, 2011
Buzz
Public

Burn Notice 3x05 ('Signals and Codes'): uratować szyfr wykorzystywany przez FBI przed kosmitami (...


Burn Notice 3x05 ('Signals and Codes'): uratować szyfr wykorzystywany przez FBI przed kosmitami (a może tylko zdrajcami?). Odcinek ciut dziwny, ale trzeba przyznać, że aktor grający 'konspiracyjnego świra' sprawił się całkiem nieźle. No i podziw dla Michaela, który w tej sytuacji ustawił się w idealnej roli: po stronie zdrajcy i równocześnie jako jej zwierzchnik.

Burn Notice 3x05 ('Signals and Codes'): uratować szyfr wykorzystywany przez FBI przed kosmitami (a może tylko zdrajcami?). Odcinek ciut dziwny, ale trzeba przyznać, że aktor grający 'konspiracyjnego świra' sprawił się całkiem nieźle. No i podziw dla Michaela, który w tej sytuacji ustawił się w idealnej roli: po stronie zdrajcy i równocześnie jako jej zwierzchnik.