niedziela, 26 czerwca 2011

Buzz: 2011-06-26 22:34

tag:google.com,2010:buzz:z13thjaa4pmnudjdc22gfvmg0yredvyuz
Adrian Wiechec
Adrian Wiechec
118426383622680449865

Jun 27, 2011
Jun 27, 2011
Buzz
Public

"Violet" Jeremy'ego Freese'a (gra, która wygrała IFComp 2008): obiecałeś swojej narzeczonej, że n...


"Violet" Jeremy'ego Freese'a (gra, która wygrała IFComp 2008): obiecałeś swojej narzeczonej, że napiszesz dzisiaj 1000 słów do swojej pracy doktorskiej - jeśli nie, ona wróci do Australii i nigdy jej już nie zobaczysz. Pomysł bardzo fajny, tym bardziej, że przekłada się na narrację w całej grze: wszystko jest opowiadane głosem Violet, która co prawda została w domu, ale duchem czuwa nad całą operacją. Zabawa jest w ogóle dość odjechana - z grubsza polega na tym, żeby pokonywać czynniki rozpraszające rozmontowując kolejne prezenty od Violet (np. manifestacja zombie za oknem -> trzeba zasłonić okno -> trzeba rozmontować origami, złożone z wielkiego afisza i zasłonić nim okno). Humoru (choć dość specyficznego) zatem nie brakuje, zagadki dają się rozwiązać (a jeśli nie, problem rozwiązuje świetny system podpowiedzi), jest też zaskakująca puenta. W sumie rzecz całkiem przyjemna.

[Pod Twistym chodzi całkiem dobrze, choć z jakiegoś powodu listowanie ekwipunku ("i"nventory) trwa dobre kilka minut. Bug w grze albo w Twistym.]

"Violet" Jeremy'ego Freese'a (gra, która wygrała IFComp 2008): obiecałeś swojej narzeczonej, że napiszesz dzisiaj 1000 słów do swojej pracy doktorskiej - jeśli nie, ona wróci do Australii i nigdy jej już nie zobaczysz. Pomysł bardzo fajny, tym bardziej, że przekłada się na narrację w całej grze: wszystko jest opowiadane głosem Violet, która co prawda została w domu, ale duchem czuwa nad całą operacją. Zabawa jest w ogóle dość odjechana - z grubsza polega na tym, żeby pokonywać czynniki rozpraszające rozmontowując kolejne prezenty od Violet (np. manifestacja zombie za oknem -> trzeba zasłonić okno -> trzeba rozmontować origami, złożone z wielkiego afisza i zasłonić nim okno). Humoru (choć dość specyficznego) zatem nie brakuje, zagadki dają się rozwiązać (a jeśli nie, problem rozwiązuje świetny system podpowiedzi), jest też zaskakująca puenta. W sumie rzecz całkiem przyjemna.

[Pod Twistym chodzi całkiem dobrze, choć z jakiegoś powodu listowanie ekwipunku ("i"nventory) trwa dobre kilka minut. Bug w grze albo w Twistym.]



http://activitystrea.ms/schema/1.0/photo

http://activitystrea.ms/schema/1.0/article
Violet - Details




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz